Skrypty [VX] - Polskie znaki przy wprowadzaniu imienia
Ayene - Pon 27 Lip, 2009 10:53 Temat postu: Polskie znaki przy wprowadzaniu imienia
~ Polskie znaki przy wprowadzaniu imienia ~
Krótki opis
Skrypt dodaje polską tablicę znaków podczas wprowadzania imienia bohatera. (patrz screenshot)
Autor skryptu
TagTeam
Poprawki
Ayene [yurika@o2.pl]
Kompatybilność
Tylko VX.
Skrypt
Spoiler:
Kod:
# ==============================================================================
# ~ Polskie znaki przy wprowadzaniu imienia ~
# Data publikacji: 27.07.2009
# Autor: TagTeam
# Poprawki: Ayene [yurika@o2.pl]
# Zapraszamy na stronę Ultima Forum - http://www.ultimateam.pl
# ==============================================================================
# Instalacja: Umieść ten skrypt nad Main w Edytorze Skryptu.
# ==============================================================================
# ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
# Skrypt dodaje polską tablicę znaków podczas wprowadzania imienia bohatera.
# -----------NIE EDYTUJ PONIŻEJ, CHYBA ŻE WIESZ CO ROBISZ ^^--------------------
#--------------------------------------------------------------------------
# * Rozpoczęcie
#--------------------------------------------------------------------------
def initialize(mode = 0)
super(88, 138, 368, 268) # wymiary okna z tablicą znaków
@mode = mode
@index = 0
refresh
update_cursor
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Pobranie znaków z tablicy
#--------------------------------------------------------------------------
def character
if @index < 99
return TABLE[@mode][@index]
else
return ""
end
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Określenie położenia kursora: Potwierdzenie [OK]
#--------------------------------------------------------------------------
def is_decision
return (@index == 99)
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Odświeżanie
#--------------------------------------------------------------------------
def refresh
self.contents.clear
for i in 0..99
rect = item_rect(i)
rect.x += 2
rect.width -= 4
self.contents.draw_text(rect, TABLE[@mode][i], 1)
end
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Przesunięcie kursora w dół
#--------------------------------------------------------------------------
def cursor_down(wrap)
if @index < 90
@index += 10
elsif wrap
@index -= 90
end
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Przesunięcie kursora w górę
#--------------------------------------------------------------------------
def cursor_up(wrap)
if @index >= 10
@index -= 10
elsif wrap
@index += 90
end
end
#--------------------------------------------------------------------------
# * Przesunięcie kursora na [OK] - Przycisk A (domyślnie Shift)
#--------------------------------------------------------------------------
def cursor_to_decision
@index = 99
end
end
class Window_NameEdit < Window_Base
#--------------------------------------------------------------------------
# * Rozpoczęcie
# actor : bohater
# max_char : maksymalna liczba znaków
#--------------------------------------------------------------------------
def initialize(actor, max_char)
super(88, 10, 368, 128) # wymiary okna z imieniem bohatera
@actor = actor
@name = actor.name
@max_char = max_char
name_array = @name.split(//)[0...@max_char]
@name = ""
for i in 0...name_array.size
@name += name_array[i]
end
@default_name = @name
@index = name_array.size
self.active = false
refresh
update_cursor
end
end
# --------------------------- KONIEC SKRYPTU -----------------------------------
Demo
niepotrzebne
Screenshot
Instrukcja
1. Wklej skrypt nad "Main" w Edytorze Skryptu.
2. Reszta instrukcji znajduje się w treści skryptu.
Piszcie w razie problemów.dawidos989 - Sob 09 Sty, 2010 16:08 A jak to uruchomićKillYou - Sob 09 Sty, 2010 21:14 Nic nie trzeba zrobić Dawidos.Wklej tylko skrypt nad Main. Ja po prostu
wgrałem ten skrypt i w zdarzeniu 'wprowadź imię Bohatera' mam normalnie
Polskie znaki.spino333 - Czw 21 Sty, 2010 00:35 Dawidos musisz zrobić nowe zdarzenie, potem w polecenie zdarzenia w '3' i
Name Imput Processing. Tam ustawiasz jakiego goscia ma się zmienić imie, njalepiej tego ktorym grasz. A Jeśli chcesz odrazu przy starcie gry to musisz zrobić tego eventa na pierwszej mapce (tam gdzie zaczynasz grę) i warunek startu na paraller processing,
jeszcze raz w polecenie zdarzenia i tak Control Self Switch- A-ON i OK.
Robisz nową strona zaznaczasz Self Switch A- ON i natej stronie polecenie zdarzenia :
Erase Event i OK.
Od teraz gdy uruchamiasz grę to mozesz wpisac swoje imie Naleśnik - Sro 06 Mar, 2013 16:31 O to może mi się przyda :)