UltimaForum

Skrypty [VX] - Umiejętności za Punkty Życia :-)

CreeperCrisis - Pią 11 Cze, 2010 11:31
Temat postu: Umiejętności za Punkty Życia :-)
Umiejętności za Punkty Życia


Instrukcja:
Wpisz w ten skrypt (ten fragment w skrypcie już jest jako przykład):

Kod:
when 1        # Umiejętność pierwsza w Bazie Danych
cost = 10     # Ilość wymaganych punktów życia
percent = 20  # Ilość procent punktów życia


Autor:
modern algebra

Wersja:
1.1b

Data:

27 Luty 2008

Skrypt:
Spoiler:

Kod:
#======================================================================
#  Umiejętności za punkty życia
#  Autor: modern algebra (rmrk.net)
#  Wersja: 1.1b
#======================================================================

class RPG::Skill
 
  def hp_cost
    # Default value for skills with undefined HP cost
    cost, percent = 0, 0
    case @id
   
#======================================================================
# Tu wstawiaj co w instrukcji
#======================================================================   
    when 1  # Skill #1 in database
      cost = 10 # The amount of HP to subtract from user
      percent = 20 # The % of maxhp to subtract from user
    when 5
      cost = 100
    when 33
      percent = 10
    end
    percent = percent.to_f / 100
    return cost, percent
  end
end

#======================================================================
# Tu skończ konfigurację
#======================================================================   

#=====================================================================
# ** Game_Battler
#======================================================================
#  Summary of Changes:
#      aliased methods - skill_can_use?, skill_effect
#=====================================================================

class Game_Battler
  #======================================================================
  # * Skill Can Use?
  #======================================================================
  #  Added a requirement that a skill cannot be used if the user's HP is less than the HP Cost
  #======================================================================
  alias modalg_hp_cost_skills_can_use? skill_can_use?
  def skill_can_use? (skill)
    if !skill.nil?
      basic, percent = skill.hp_cost
      return false if (basic + (percent*maxhp).to_i) > hp
    end
    return modalg_hp_cost_skills_can_use? (skill)
  end
  #======================================================================
  # * Skill Effect
  #======================================================================
  #  Subtract the HP Cost from the user
  #======================================================================
  alias modalg_hp_cost_skills_effect skill_effect
  def skill_effect(user, skill)
    modalg_hp_cost_skills_effect (user, skill)
    return if !skill
    basic, percent = skill.hp_cost
    user.hp -= ((percent*user.maxhp).to_i + basic)
  end
end


PaKiTos - Pią 11 Cze, 2010 11:34

Dobre, użyję chyba :lol:
CreeperCrisis - Pią 11 Cze, 2010 11:48

Tego można użyć jako specjalna umiejętność jak w FF4 - Cecil jako Ciemny Rycerz jak używał umiejętność główną "Dark" Tracił jakąś ilość życia.
PaKiTos - Pon 14 Cze, 2010 12:53

A bohatera da się zabić umiejętnością?
CreeperCrisis - Pon 14 Cze, 2010 13:56

nie, jeżeli masz za mało życia, aby użyć umiejętność, nie da się jej użyć.
PaKiTos - Pon 14 Cze, 2010 14:51

Ale masz 1 hp, a umiejętność kosztuje 1 hp to kaput bohatera?
CreeperCrisis - Pon 14 Cze, 2010 18:35

nie wiem, sprawdź. XD
kugron - Pon 14 Cze, 2010 18:43

Dzięki,użyje to w mojej grze.
Agumon - Sob 19 Cze, 2010 09:37

Bardzo fajne. Ale nie użyję tego w moim projekcie ponieważ mam już wystarczająco dużo skryptów xD
Użyję może w następnym.


I 150 Postów

CreeperCrisis - Sob 19 Cze, 2010 12:12

Agumon napisał/a:
Bardzo fajne. Ale nie użyję tego w moim projekcie ponieważ mam już wystarczająco dużo skryptów xD
Użyję może w następnym.

Gdybyś wiedział, ile ja mam skryptów i dalej je dodaje :-)
Agumon napisał/a:

150 Postów

:-)

FireBlade - Nie 26 Wrz, 2010 11:55

uzpż to niezły skrypt z FF4 i powiem że na 100% użyje jej do pewnego skilla Extona.
Bardzo dobry skrypt !

arczaniol1 - Nie 26 Wrz, 2010 13:04

Mojm zdaniem to glopi skrypt

Pozdro

[ Komentarz dodany przez: Sabikku: Nie 26 Wrz, 2010 15:42 ]
Next time pamiętaj o:
Spoiler:


MrDawnok - Nie 31 Lip, 2011 12:47

co to jest ilośc procent punktów życia?
że zabierze 20 %
czy wymagane jest minimum 20 %?

Angius - Nie 31 Lip, 2011 12:59

Tak, to minimum jakie musisz posiadać. Koszt to linijka wyżej - "cost"

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group