Wprowadzenie do RGSS/RGSS2 - Wyskakujące okienka przed ekranem tytułowym
FilipsO - Czw 22 Lip, 2010 09:00 Temat postu: Wyskakujące okienka przed ekranem tytułowymDziś zrobimy razem ze mną "errory" przed ekranem tytułowym.
No takie errory na niby oczywiście Gra będzie działać.
Zaczynamy! Otwieramy main!
Wyświetla się nam coś takiego:
Spoiler:
#====================================================
# ■ Main
#------------------------------------------------------------------------------
# 各クラスの定義が終わった後、ここから実際の処理が始まります。
#=========================================================
begin
# This variable determines the default font type
$defaultfonttype = "Times New Roman"
# This variable determines the default font size
$defaultfontsize = 26
# トランジション準備
Graphics.freeze
# シーンオブジェクト (タイトル画面) を作成
$scene = Scene_Title.new
# $scene が有効な限り main メソッドを呼び出す
while $scene != nil
$scene.main
end
# フェードアウト
Graphics.transition(20)
rescue Errno::ENOENT
# 例外 Errno::ENOENT を補足
# ファイルがオープンできなかった場合、メッセージを表示して終了する
filename = $!.message.sub("Plik lub ścieżka nie istnieje ", "")
print("Brakuje pliku: #{filename} ")
end
Dobrze. Magiczna komenda której was naucze, nazywa się "print".
Możemy wyświetlić wiele rzeczy - zmienną globalną czy też
zwykły tekst. Ja nie zgłębiłem więcej zastosowań
To będzie bardzo proste
Najpierw zajmiemy się wyświetleniem tekstu.
Wystarczy komenda print("tekst").
Dobra, ale gdzie ją umieścić. Czekajcie, muszę się zastanowić.
Spróbujmy po
Kod:
$scene = Scene_Title.new
17 linijka.
Więc po tym dodajemy komende:
print("Siema")
Nie pytajcie się mnie co ma być w nawiasie! No co?
Wpiszcie tam co chcecie
Ale to jeszcze nie koniec waszej udręki
Czas na MateMAtykę. Dobrze. Nie wiecie ile to 2+2.
Wiecie? No to sobie wyobraźcie że nie wiecie i RPG Maker
musi to za was obliczyć.
Wyobraziliście? Dobra. Zaczynamy.
Komenda dodawania nazywa sie:
Kod:
nazwazmiennej=2+2
Umieszczamy po
Kod:
$scene = Scene_Title.new
17 linijka.
Siema usuwamy
Ale nic sie nam nie wyświetla
Bo trzeba printa koledzy.
Robimy po tym:
Kod:
print(nazwazmiennej)
Niesamowite! Wyskakuje nam okienko z napisem
"4"! Jakie to wzruszające!
Ale teraz ostatnia porada:
Aby obliczyć inne liczby:
+ = +
- = -
: = /
* = *
No to pa Ayene - Czw 22 Lip, 2010 09:07
Cytat:
Wyświetla się nam coś takiego
Wyświetla się, ale tylko w "polskiej" wersji RMXP. W angielskiej wersji nie ma zmiennych globalnych:
Kod:
$defaultfonttype = "Times New Roman"
$defaultfontsize = 26
FilipsO - Czw 22 Lip, 2010 09:12 Sorry. Nie mam angielskiej PaKiTos - Czw 22 Lip, 2010 10:05 troche z twierdzy skopnięte ale może być. 6/10FilipsO - Czw 22 Lip, 2010 18:54 Z twierdzy się nauczyłem, fakt, ale tutek własny nie żadna przeróbka
Odświeżam Mikołaj - Sro 02 Mar, 2011 14:44 Może byc The Big Master - Nie 27 Sty, 2013 20:50 Witaj przyjacielu tutek nawet fajny, ale widzę że nie daleś Screena z efektem końcowym, czy mógłbyś go umieścić???spartanPAGE - Nie 27 Sty, 2013 20:55 @Up, nie ma co umieszczać, to tylko funkcja do wyświetlania makerowiec64 - Pią 19 Kwi, 2013 18:13 Tut super!Fajnego "błęda" zrobiłem dzięki tobie!
10/10!