|
UltimaForum
|
 |
Tutorial [VX] - [Kurs PJ] Przechodnie, czyli cześć i do zobaczenia później
PaayJer - Sob 22 Paź, 2011 11:30 Temat postu: [Kurs PJ] Przechodnie, czyli cześć i do zobaczenia później SŁOWA OD AUTORA
Witam w moim pierwszym kursie od PJ (PaayJer)!
Dzisiaj zajmiemy się modyfikacją nudnych NPC! Zaczynamy:
Przechodząc ulicą i zagadując kogoś nigdy nie odpowie ci
po prostu miłego dnia... Czemu tak ma być w twojej grze?
1.Co chwilę to samo
Najczęściej w grach robionych w RPG Maker postacie dzieli się na wrogie, czyli
niby ważne ale jednak chwilowe, czarne charaktery, czyli wbijający nam nóż w
plecy mordercy, przyjaciół, czyli bardzo chętnych do pomocy ludzi oraz postacie
neutralne czyli takie, które zapomniane przez autora nie mają nic do powiedzenia
mądrego w fabule... Są bo są... Ale tak na prawdę to oni powinni nam podpowiadać...
Jak w normalnym świecie istnieją plotkary, które wiedzą może coś czego ty nie wiesz,
a chciałbyś się dowiedzieć... Czemu jakieś dziecko nie może ci powiedzieć, że widziało
UFO tylko, żebyśmy go nie zaczepiali, bo zawoła tatę... Czemu rozmawiając z psem
on tylko zaszczeka? Takie są prawie wszystkie gry...
2.Rozbudowane dialogi
Zacznijmy od przykładowego kupca w sklepie. Daje nam wybór czy chcemy kupić czy
nie... Zwykle zaczyna: "Czy mogę w czymś pomóc?" A czemu nie: "Od czasu kiedy
przybyły tu te wilki nie ma w wiosce spokoju... Warto by było się z nimi rozprawić
ale przydałby się też jakiś miecz..." Teraz mamy więcej do wyboru... "Masz coś dobrego
do walki?" - "Oczywiście zobacz!" I proszę! Pierwsza opcja wygląda nieźle... "Od dawna
was atakują?" - "No niestety... W nocy lepiej nie wychodzić na dwór, jeśli życie ci miłe"
Kolejny wybór, który może pojawić się po tym i pierwszym (startowym) dialogu może
się zwać: "Chętnie bym wam pómógł z tymi wilkami" - "Na serio?! To świetnie... Jeśli
nie wyposarzyłeś się jeszcze w broń mogę ci ją sprzedać!" Zaczynamy nową misję!
Warto też zawsze dać wybór by sobie pójść, bo może nie jesteśmy zainteresowani...
3.Jak umilić rozmowę
Ze zwykłej rozmowy z kupcem otrzymaliśmy rozbudowaną rozmowę, z której dowiedzieliśmy
się pięć razy więcej informacji, co zaciekawia grającego. Podejdźmy może do jakiejś
kobiety co suszy pranie na dworzu... Czemu ona nam mówi tylko dzień dobry albo, co robi...
Niech powie: "Mam nadzieję, że dzisiaj w dzień nie będzie padać... W nocy wychodzą te
wilki z kryjówki, a ja chcę wysuszyć ubrania". Może być... Co to za chłopak pod drzewem?
Ciekawe co mówi... "Lubię siedzieć pod drzewem w upalne dni..." No... Bardzo ciekawe...
Świetne do serialu komediowego ale nie do gry... Po transformacji: "Pod tym drzewem
jest cień... W takie upalne dni jest tu niesamowicie... Jedynym minusem jest to, że ciągle
słyszę tu wilki..." Załóżmy, że w lesie jest dziupla... O!!! Wilki ukryły się w dziupli!!! Wchodzimy!
No i tak dzięki paru rozmowom o wiele ciekawiej potoczyło się zadanie... Widzę pieska!
Tylko szczeka... To jest nudne! Dajmy wybór... "Rzuć patyk" "Pogłaszcz" "Odejdź" I co?
Dodajemy opisy i już jest ciekawie: "Piesek machając ogonem pobiegł w stronę patyka.
Następnie wrócił do ciebie i oddał jakiś świecący kamyk" To jescze bardziej umila rozmowę...
Dajcie grającym od zrozumienia, że nie jest to kolejna gra, w której po rozmowie z NPC
dowiemy się, że musi przygotować obiad...
4.O tym o czym nie wiesz
Niektórzy NPC mogą cię po prostu zaciekawić np. "Słyszałem, że w Wiosce Wichrów
ukrył się czarodziej, który posiada zdolność teleportacji. Może jeśli się mu zapłaci przeniesie
kogoś daleko, gdzie piechotą szło by się godzinami..." Widać, że warto rozmawiać w takiej
grze z NPC. Co by się nie stało nie kończcie wypowiedzi dziecka na dzień dobry czy miłego
dnia... Nawet ta najmniej warta w grze opowieść o przygodach staruszka z dawnych lat.
Finwe - Sob 22 Paź, 2011 13:12
Brawo! Piękny tutek, łzy chciały lecieć! Ok. Tutek dobry, nawey
t bardzo. Przyda się do gry. Dzięki!
PaayJer - Sob 22 Paź, 2011 17:23
Dziękuję :) Cieszę się, że został pozytywnie oceniony...
Zbieram propozycje na następne tutki od PJ.
Póki co rozmyślam nad: "Bronie, czyli ciachnąć i uciec"
Aruka21 - Nie 23 Paź, 2011 07:48
Geniusz dzięki tobie dialogi w moim projekcie będą znaczące.
Ocena tutka: 9,5/10
Pozdrawiam Aruka21
Amelanduil - Nie 23 Paź, 2011 10:56
Nieźle ^^
W większości gier z charakterami postaci jest, a co, podam sobie przykład, mniej więcej tak:
Zła postać: czyste zło, chęć zniszczenia, zabijania, tak sobie bez większego powodu.
Dobra postać: niczym anioł, praworządna, zawsze pomoże potrzebującym.
Do czego zmierzam? do udowodnienia, że takie skrajności są NIENATURALNE. Świat nie składa się z bieli i czerni. To wszystko są odcienie szarości.
Może ten, który morduje kryminalistów, złych ludzi, chce uczynić świat lepszym?
Skąd pewność, że przyjaciel, któremu najbardziej ufamy, nie wbije nam noża w plecy, gdy tylko się odwrócimy?
Król może mieć powody, aby prowadzić srogie rządy. Zagrożenie wojną, chociażby.
PaayJer - Nie 23 Paź, 2011 12:26
Ok! Kolejny tutek napisany...
http://www.ultimateam.pl/viewtopic.php?t=7770
Dziękuję za pozytywne posty. Nie spodziewałem, że tak się spodoba!!!
Ta seria tutków ma na celu przypomnienie autorowi o dawno zapomnianych
rzeczach, czyli tych, które zostały kompletnie wyrzucone z fabuły a jednak są :)
Narfann - Pon 24 Paź, 2011 17:42
... Brawo, dla mnie 10/10, rzeczy które wprowadzasz są bardzo ważną częścią gry i miło, że ktoś na forum o tym przypomina, masz odemnie GRATULACJE...
Tjef - Czw 03 Lis, 2011 21:41
PaayJer, świetny tutek :P W części pierwszej też tak robiłem.. Beznsensowne i krótkie dialogi.
Dam Ciebie do creditsów do TS II :)
Moliven - Wto 13 Gru, 2011 18:53
Wiele się nauczyłem, dzięki :D
|
|