Zmienne globalne [RMVX] |
Autor |
Wiadomość |
Ayene


Ranga RM:

Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Pią 26 Lut, 2010 15:13
|
|
Zmienne globalne [RMVX]
|
Kolejność:
Zmienna globalna - wartość - opis
Legenda:
[] - tablica
0...n - wartości od 0 do n
_____________________________________________
$game_temp
Opis:
Przechowuje wartości, które używane są chwilowo, po czym są usuwane/czyszczone.
Przykłady:
- $game_temp.in_battle - true/false - sprawdza, czy drużyna jest podczas walki
- $game_temp.shop_goods - [] - zawiera listę przedmiotów do kupienia
- $game_temp.shop_purchase_only - true/false - sprawdza, czy w sklepie można tylko kupować
- $game_temp.name_actor_id - 0...n - ID bohatera, któremu zmienia się imię (Input Name)
- $game_temp.name_max_char - 0...n - maksymalna liczba znaków w imieniu (Input Name)
- $game_temp.last_file_index - 0...3 - indeks ostatniego zapisu gry
_____________________________________________
$game_system
Opis:
Odpowiedzialny w głównej mierze za blokowanie/odblokowanie zapisu, dostępu do menu albo możliwości ataku potworów.
Przykłady:
- $game_system.timer - liczba - zegar, dzięki tej zmiennej można ustawić dowolną wartość
- $game_system.timer_working - true/false - sprawdza, czy zegar jest używany
- $game_system.save_disabled - true/false - zmienia dostęp do zapisu gry
- $game_system.menu_disabled - true/false - zmienia dostęp do menu podczas gry
- $game_system.encounter_disabled - true/false - włącza/wyłącza atak potworów na mapie
- $game_system.save_count - liczba - podaje ilość save'ów
- $game_system.version_id - liczba - podaje wersję gry
_____________________________________________
$game_message
Opis:
Obsługuje okno wiadomości, które wyświetla tekst lub opcje wyboru.
Przykłady:
- $game_message.texts - [] - zawiera cały tekst, który ma zostać wyświetlony w oknie wiadomości
- $game_message.face_name - tekst - nazwa obrazka z 'buźką' postaci
- $game_message.face_name - 0...7 - indeks 'buźki' postaci na obrazku
- $game_message.background - 0/1 - typ tła 0 - normalne, 1 - przezroczyste
- $game_message.position - 0...2 - położenie okna 0 - góra, 1 - środek, 2 - dół
- $game_message.choice_max - 0...4 - maksymalna liczba opcji wyboru
_____________________________________________
$game_switches
Opis:
Przechowuje wartość (true/false) przełączników.
Przykłady:
- $game_switches[ID] - wartość przełącznika o wskazanym ID
- $game_switches[$data_system.switches.index("NAZWA")] - sprawdza stan przełącznika o nazwie 'NAZWA'
_____________________________________________
$game_variables
Opis:
Przechowuje wartości liczbowe zmiennych.
Przykłady:
- $game_variables[ID] - wartość liczbowa zmiennej o wskazanym ID
- $game_variables[$data_system.variables.index("NAZWA")] - sprawdza wartość dla zmiennej o nazwie 'NAZWA'
_____________________________________________
$game_self_switches
Opis:
Przechowuje wartości przełączników wewnętrznych (w polskiej wersji językowej - przełączników głównych)
_____________________________________________
$game_actors
Opis:
Przechowuje dane o bohaterach w postaci tablicy. Odwołuje się do klasy Game_Actor po wskazaniu, o którego bohatera dokładnie chodzi - $game_actors[ID], gdzie ID to id bohatera w bazie danych.
Przykłady:
- $game_actors[ID].name - sprawdza imię bohatera o wskazanym ID
- $game_actors[ID].character_name - sprawdza nazwę charsetu z bohaterem
- $game_actors[ID].character_index - sprawdza indeks obrazka bohatera na charsecie
- $game_actors[ID].face_name - sprawdza nazwę facesetu bohatera
- $game_actors[ID].face_index - sprawdza indeks 'buźki' bohatera na facesecie
- $game_actors[ID].class_id - sprawdza id klasy bohatera
- $game_actors[ID].weapon_id - sprawdza id broni bohatera
- $game_actors[ID].armor1_id - sprawdza id tarczy bohatera
- $game_actors[ID].armor2_id - sprawdza id hełmu bohatera
- $game_actors[ID].armor3_id - sprawdza id pancerza bohatera
- $game_actors[ID].armor3_id - sprawdza id akcesorium bohatera
- $game_actors[ID].level - sprawdza poziom bohatera
- $game_actors[ID].exp - sprawdza liczbę punktów doświadczenia bohatera
- $game_actors[ID].last_skill_id - przechowuje id ostatnio użytej umiejętności (na potrzeby kursora, gdyż wskazuje on właśnie ostatnio użytą)
_____________________________________________
$game_party
Opis:
Przechowuje dane o bohaterach będących w drużynie. Część danych pobiera z klasy Game_Actor po wskazaniu, o którego bohatera dokładnie chodzi - $game_party.members[INDEX], gdzie INDEX to indeks bohatera w drużynie (domyślnie 0...3).
Przykłady:
- $game_party.gold - liczba - sprawdza liczbę złota jaka jest w posiadaniu drużyny
- $game_party.steps - liczba - sprawdza liczbę kroków jaką przebyła drużyna
- $game_party.last_item_id - 0...n - przechowuje id ostatnio użytego przedmiotu (na potrzeby kursora)
- $game_party.last_actor_index - 0...3 - przechowuje indeks ostatniego bohatera (na potrzeby kursora)
- $game_party.last_target_index - 0...n - przechowuje indeks ostatniego celu (na potrzeby kursora)
- $game_party.members[INDEX].name - sprawdza imię bohatera
- $game_party.members[INDEX].character_name - sprawdza nazwę charsetu z bohaterem
- $game_party.members[INDEX].character_index - sprawdza indeks obrazka bohatera na charsecie
- $game_party.members[INDEX].face_name - sprawdza nazwę facesetu bohatera
- $game_party.members[INDEX].face_index - sprawdza indeks 'buźki' bohatera na facesecie
- $game_party.members[INDEX].class_id - sprawdza id klasy bohatera
- $game_party.members[INDEX].weapon_id - sprawdza id broni bohatera
- $game_party.members[INDEX].armor1_id - sprawdza id tarczy bohatera
- $game_party.members[INDEX].armor2_id - sprawdza id hełmu bohatera
- $game_party.members[INDEX].armor3_id - sprawdza id pancerza bohatera
- $game_party.members[INDEX].armor3_id - sprawdza id akcesorium bohatera
- $game_party.members[INDEX].level - sprawdza poziom bohatera
- $game_party.members[INDEX].exp - sprawdza liczbę punktów doświadczenia bohatera
- $game_party.members[INDEX].last_skill_id - przechowuje id ostatnio użytej umiejętności (na potrzeby kursora, gdyż wskazuje on właśnie ostatnio użytą)
_____________________________________________
$game_troop
Opis:
Przechowuje dane o przeciwnikach oraz informacje związane z walką. Część danych pobiera z klasy Game_Enemy po wskazaniu, o którego przeciwnika dokładnie chodzi - $game_troop.members[INDEX], gdzie INDEX to indeks przeciwnika w grupie potworów.
Przykłady:
- $game_troop.turn_count - liczba - sprawdza liczbę rund w walce
- $game_troop.can_escape - true/false - sprawdza, czy można uciec w walki
- $game_troop.can_lose - true/false - sprawdza, czy można przegrać walkę
- $game_troop.preemptive - true/false - sprawdza, czy drużyna ma pierwszeństwo w walce
- $game_troop.surprise - true/false - sprawdza, czy drużyna została zaskoczona
- $game_troop.members[INDEX].enemy_id - sprawdza id przeciwnika
- $game_troop.members[INDEX].original_name - sprawdza imię przeciwnika
- $game_troop.members[INDEX].screen_x - sprawdza współrzędną X battlera przeciwnika
- $game_troop.members[INDEX].screen_y - sprawdza współrzędną Y battlera przeciwnika
_____________________________________________
Mam nadzieję, że się przyda Będę wdzięczna za uwagi |
________________________
       
 |
|
|
|
ziomalek

Preferowany:

Dołączył: 23 Kwi 2010 Posty: 36 Skąd: Chomikuj.pl/jjj979
|
Wysłany: Nie 02 Maj, 2010 08:17
|
|
|
Dzięki Ayne!
Napewno się przyda! |
________________________
 |
|
|
|
CikenPL

Preferowany:

Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 1
|
Wysłany: Sob 08 Maj, 2010 01:10
|
|
|
bardzo atrakcyjne |
________________________ Ciken |
|
|
|
shiwt


Preferowany:

Pomógł: 13 razy Dołączył: 02 Lip 2010 Posty: 131 Skąd: z Polski
|
|
|
|
Ayene


Ranga RM:

Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Nie 10 Lip, 2011 09:19
|
|
|
Zmienne zaktualizowane Robiłam teraz 'na szybkiego'. Jeśli ktoś wykryje jakiś błąd, prosiłabym o jego wskazanie. Pozdrawiam. |
________________________
       
 |
|
|
|
Avara



Pomogła: 32 razy Dołączyła: 15 Gru 2010 Posty: 331 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 16 Lip, 2011 11:07
|
|
|
Super poradnik. Niedawno opanowałam tworzenie okienka oraz okienka z wyborem i potrzebowałam informacji, które tu znalazłam. Wielkie dzięki! :D
Tylko mam pytanie. Jak w skrypcie przypisać zmiennej losową wartość z danego zakresu liczb? |
________________________
Drakensang - przeglądarkowa gra RPG online
|
|
|
|
Sabikku


Nagrody:

Ranga RM:

Pomógł: 73 razy Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 428
|
Wysłany: Sob 16 Lip, 2011 11:56
|
|
|
Służy do tego funkcja rand(x), zwracająca losową liczbę z przedziału od 0 do x-1. Przykładowo: rand(5) zwróci 0, 1, 2, 3 lub 4. Jeśli chodziło ci o zwykle zmienne, to wiesz:
A jeśli o zmienne ze zdarzeń:
Kod: | $game_variables[2] = rand(10) |
|
|
|
|
Avara



Pomogła: 32 razy Dołączyła: 15 Gru 2010 Posty: 331 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|