Melvin


Preferowany:

Ranga RM:

Pomógł: 35 razy Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 1063
|
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011 12:36
|
|
Print i Raise
|
Print i Raise
Co to jest? Co robi?
Print
Pozwala wyświetlić coś w okienku informacyjnym. Np wartość zmiennej, lub zwykły tekst.
Raise
Dzięki niemu, możemy pokazać komunikat z ustalonym tekstem błędu i tekstem linii, która rozpoczyna się od "raise".
Po wyświetleniu komunikatu, w przeciwieństwie do "Print", program(gra) się wyłączy.
Jak się używa?
Print
Wystarczy wpisać:
Kod: | print "Dowolny tekst" |
Należy pamiętać, że tekst musi znajdować się w cudzysłowach(").
Lub jeśli chcemy wyświetlić wartość jakiejś zmiennej:
ZMIENNA - Np. zmienna klasowa(@), globalna($), lub zwykła.
Zmienne, wyrażenia etc zapisujemy bez cudzysłowu(").
Nie trzeba pisać "pritn", ponieważ wystarczy napisać "p". Np:
Pamiętajmy jednak, że w przypadku "p", tekstu nie umieszczamy w cudzysłowu(").
Raise
Wystarczy, że napiszemy:
Kod: | raise "Dowolny tekst" |
Spowoduje to wyświetleniem błędu w linijce, w której zaczyna się "raise".
Dodatkowo, pokaże się wpisany po "raise" tekst.
Przykład
Print
Kod: | print "Dowolny tekst" |
Raise
W tym wypadku "raise", znajduje się w takiej klasie:
Kod: | class Test_Raise
def main
raise "Dowolny tekst"
end
end |
|
________________________ MelvinClass:
|
|