Odniesienie w Scene do klasy z Window |
Autor |
Wiadomość |
ambergold

Preferowany:

Dołączył: 03 Lut 2013 Posty: 2
|
Wysłany: Nie 03 Lut, 2013 23:24
|
|
Odniesienie w Scene do klasy z Window
|
Witam!
Mam problem, przedstawię go w skrócie.
Mam Window_SkryptJakiś gdzie zamiast windowskina wyświetlany jest obrazek. Problem w tym, że po opuszczeniu tego okienka, obrazek wyświetla się dalej. Próbowałem ze Scene_Menu usunąć obrazek pisząc kod.
Scene_Menu
<...>
def main
<...>
@actor = $game_party.actors[@actor_index]
@item_window4 = Window_EquipItem.new(@actor, 3)
########TUTAJ LINIJKA MOJEGO KODU#######
@window_obrazek = Window_SkryptJakis(@tlo)
###################
<...>
<...>
następnie przy graphic.freeze @window_obrazek.dispose
#####
gdzie "@tlo" jest spritem w skrypcie Window_SkryptJakis
Wyskakuje error i nie odnosi to skutku. Mam więc zdefiniować wszystko w Window_Skrypt
czy da radę jakoś przenieść tę metodę do Scene_Menu ?
Jeśli coś jest nieczytelnie/niezrozumiałe, wyjaśnię.
Proszę o pomoc i pozdrawiam! |
|
|
|
Ayene


Ranga RM:

Pomogła: 232 razy Dołączyła: 18 Wrz 2007 Posty: 2424
|
Wysłany: Pon 04 Lut, 2013 17:07
|
|
|
Lepiej jest dodawać obrazek bezpośrednio w Scene, a nie w Window. Aby to zrobić w definicji 'main' wystarczy wpisać:
Kod: | @tlo = Sprite.new
@tlo.bitmap = RPG::Cache.picture('nazwa obrazka') |
możesz pod tym dodać np. współrzędne obrazka, tj.
Kod: | @tlo.x = 10
@tlo.y = 10 |
Pamiętaj jednak, że po stworzeniu bitmapy trzeba ją jeszcze usunąć, czyli pod
'graphic.freeze' dodać:
Kod: | @tlo.bitmap.dispose
@tlo.dispose |
|
________________________
       
 |
|
|
|
ambergold

Preferowany:

Dołączył: 03 Lut 2013 Posty: 2
|
Wysłany: Nie 10 Lut, 2013 14:25
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź! Czyli jednak robienie tego z poziomu Window będzie karkołomne.
Nie mam możliwości teraz zajrzeć do makera, wrócę do tego tematu wkrótce |
|
|
|
|