Czego oczekujecie od gry na rpgmakera ? |
Autor |
Wiadomość |
shiwt
Preferowany:
Pomógł: 13 razy Dołączył: 02 Lip 2010 Posty: 131 Skąd: z Polski
|
|
|
|
Spazmatic
Preferowany:
Dołączył: 19 Lut 2013 Posty: 16
|
Wysłany: Sro 27 Mar, 2013 17:38
|
|
|
Ja sam lubię tworzyć nieco dłuższe gry,można powiedzieć że mam ,,kajdany pomysłu''.Prawie zawsze z krótkiej historyjki wychodzi mi opowieść a przecież miało być to w stylu ,,kill and get''(czy jakoś tak ).
Także ja jak widać oczekuję nieco długich ale wciągających gier.Nie może być to siekanina bez pomysłu ani pusta mapa z jednym questem na zebranie stokrotek. |
________________________ Jestem(a raczej byłem) na ultime 3 lata.
----
Aktualnie zajmuję się nowym projektem.
Pomogłem?Wiesz co robić |
|
|
|
ciasteczkowy
Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 4
|
Wysłany: Sro 27 Mar, 2013 19:06
|
|
|
klimat, który pasuje do grafiki (anime) |
|
|
|
Rouch
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 21
|
Wysłany: Czw 28 Mar, 2013 15:11
|
|
|
A dla mnie gra na rm ma być wartka i nie długa. Męczą mnie długie na 30 godzin gry, z góry wiem że nie mam na nie czasu. Takie do dwóch godzin i do tego z częstymi zwrotami akcji są dla mnie the best. Tematyka obojętna. |
|
|
|
ciasteczkowy
Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 4
|
Wysłany: Czw 28 Mar, 2013 17:24
|
|
|
Rouch napisał/a: | A dla mnie gra na rm ma być wartka i nie długa. Męczą mnie długie na 30 godzin gry, z góry wiem że nie mam na nie czasu. Takie do dwóch godzin i do tego z częstymi zwrotami akcji są dla mnie the best. Tematyka obojętna. |
Mam podobne zdanie z tym, że dla mnie 20-30 minut wystarczy. Jeśli opowieść jest dobra i wciągająca można zagrać w kolejny epizod. Jest tyle gier, że robienie długich może mijać się z celem. Lepiej już robić coś naprawdę interesującego, a krótkiego.
Najważniejsze to, żeby nie zapominać, że cała grafika w rmie ma styl anime, a to zobowiązuje do robienia klimatu gier pod grafikę. Trzeba pamiętać, żeby gry były żywiołowe i miały ekscytujące postaci. Powinno się zawsze dużo dziać. |
|
|
|
cj2
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 261 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 28 Mar, 2013 20:41
|
|
|
Z tego co widzę, nie opłaca się robić długich gier. Mam podobne doświadczenia, bo praktycznie nawet nie zacząłem Paraller Worlds TiTka, a parę krótkich gier skończyłem (Kejbyl, Green Leviathan). Ciekawi mnie, jaka powinna być długość takiej gry. Nawet ~10h mogłoby zanudzić, a 2h to mało jak na fascynującą historię. Można by spróbować przyciągnąć klimatem, ale wtedy grę dłużej się będzie robiło i będzie krótsza. No i jak tu znaleźć sensowną średnią? |
________________________ Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I |
|
|
|
Spazmatic
Preferowany:
Dołączył: 19 Lut 2013 Posty: 16
|
Wysłany: Czw 28 Mar, 2013 22:11
|
|
|
cj2, Gust i ambicje.Jeżeli chcesz mieć coś dobrego to się postarasz i będziesz poświęcać na to czas,dążyć do wyznaczonego celu.
Jednak jeśli gra ma być tworzona na siłę to ja raczej ambicji w niej poświęconej nie widzę. |
________________________ Jestem(a raczej byłem) na ultime 3 lata.
----
Aktualnie zajmuję się nowym projektem.
Pomogłem?Wiesz co robić |
|
|
|
shiwt
Preferowany:
Pomógł: 13 razy Dołączył: 02 Lip 2010 Posty: 131 Skąd: z Polski
|
|
|
|
cj2
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 261 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 29 Mar, 2013 19:11
|
|
|
Można by więc postawić tezę, że w grę chcemy grać tak długo, jak jest ciekawa - ba, jej raczej nie obalimy. Bo jak? Chyba, że bardzo zadowala nas jeden element - muzyka, grafika. Ale czym jest ciekawa gra, jak nie zadowalającym elementem fabuły?
Jak długo się ciągnie przyjemny fragment, tak długo będziemy grać. Jednak ważne jest też, ile czasu ma nasz gracz. Statystyczny gracz ma różną ilość czasu w zależności od wieku. Więcej czasu będzie miał gimbus, czy dzieciak z podstawówki, niż na przykład 30, 40 letni człowiek. Takich też mamy mniej na scenie.
Jednak to już podchodzi lekko pod offtop, więc powiem coś, czego nie powiedziałem w poprzednim poście. Oczekuję od gry z RM'a...
...oryginalności (pomysłu).
Bo już nie zmienimy faktu, że 90% używa RTP i domyślnych muzyczek. Nie zmienimy faktu, że często nie potrafią tworzyć z nim map (a co dopiero z innymi tilesetami). Cieszmy się pomysłem, ponieważ to on może zbudować świetną grę. |
________________________ Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I |
|
|
|
Leoś
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 45
|
Wysłany: Sro 10 Kwi, 2013 21:35
|
|
|
Oczekuję, że gra będzie po prostu inna niż wszystkie. Nietuzinkowa i niedługa. Chociaż najważniejsza jest logika. Autorzy powinni wystrzegać się nielogicznych zdarzeń i zachowań bohaterów (chyba że bohater jest chaotyczny). Ale z drugiej strony bohaterowie nie mogą być zbyć przewidywalni. A no i nie cierpię jak antagonista jest zły bo ma powody, bo ktoś go zranił, czy był nieszczęśliwie zakochany. Nie cierpię uświęcania złych motywów w grach... |
|
|
|
cj2
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 261 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 11 Kwi, 2013 14:37
|
|
|
Uff, jak dobrze, że wszystkie moje złe postacie są jak na razie złe "bo tak". |
________________________ Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I |
|
|
|
Leoś
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 45
|
Wysłany: Czw 11 Kwi, 2013 21:09
|
|
|
Jeśli pijesz do moich słów to daruj sobie. Najwyraźniej nie zrozumiałeś o co mi chodzi. |
|
|
|
cj2
Preferowany:
Ranga RM:
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 261 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 12 Kwi, 2013 14:36
|
|
|
Wiesz, napisałem to żartem. Ty nie zrozumiałeś o co mi chodzi :I |
________________________ Porady dla twórców gier
Nie ma śniegu, a zgubiłem normalny avatar :I |
|
|
|
Leoś
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 45
|
Wysłany: Pią 12 Kwi, 2013 14:40
|
|
|
To pisz na temat, a jak chcesz się odnosić do moich słów, to jak pisałem daruj sobie lub wal na PW. O gustach się nie dyskutuje, więc swoje żarty pozostaw dla siebie. |
|
|
|
Behemoth
Preferowany:
Dołączył: 04 Sty 2012 Posty: 23 Skąd: z książki
|
Wysłany: Sob 13 Kwi, 2013 20:10
|
|
|
Warto w tym temacie naskrobać kilka zdań. Przyznam się, że nie przeczytałem całego tematu, dlatego przepraszam, jeśli zdubluję czyjeś zdanie.
Po pierwsze, w grze na RM oczekuję dobrej zabawy, przez co nie lubię, gdy jest ona za trudna i wymusza na mnie wielogodzinne zabijanie bestii.
Po drugie, sam nie wiem dlaczego, ale jakoś preferuję męskie postaci za głównych bohaterów. Może dlatego że większość kobiecych postaci, z którymi przyszło mi się zetknąć, były okropnie nieciekawe.
Po trzecie, najbardziej lubię klasę wojowników z możliwością rozwoju umiejętności bojowych.
Mógłbym się na ten temat wypowiadać godzinami. Ale napisanie zdania zajmuje mi bardzo dużo czasu :I |
|
|
|
|